{qltab title=Adatvédelmi nyilatkozat}
{qltab title=Alumni szabályzat}
Alumni szabályzat
Dunaújváros, 2013.
A Dunaújvárosi Főiskola (továbbiakban Főiskola) Rektori Tanácsa a Főiskolán, illetve annak jogelőd intézményeiben végzett hallgatók, valamint a Főiskolával és jogelődjeivel korábban jogviszonyban álló oktatók, kutatók és a Főiskola közötti kapcsolattartás kereteinek biztosítására az alábbi szabályzatot alkotja, a Rektori Tanács vonatkozó határozatának (kivonat lásd alább) értelmében:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. §
1) A Főiskola és jogelődjei valamennyi olyan volt hallgatója, volt oktatója, kutatója, aki a Főiskolával való intézményesített kapcsolattartás érdekében a jelen szabályzat szerinti regisztrációt megteszi, a DF ALUMNI tagságát alkotja.
2) A jelen Szabályzat
a) a DF ALUMNI tagjaira;
b) a DF ALUMNI Testületére, illetve annak tagjaira;
c) a Főiskola intézményei, illetve a DF Kollégium és a főiskolai szakkollégiumok alumni szervezeteire és azok mindenkori felelőseire
[az a)-c) pontban foglaltak a továbbiakban egységesen DF ALUMNI szervezet]
vonatkozóan tartalmaz rendelkezéseket.
A DF ALUMNI CÉLJA
2. §
1) A DF ALUMNI célja:
a) a Főiskola és jogelődjei egykori hallgatói, oktatói, kutatói és a Főiskola közötti kapcsolat kiépítése, illetve megerősítése, főiskolai Selmecbányai hagyományok ápolása;
b) az egykori hallgatók, oktatók, kutatók egymás közötti, illetve az egykori hallgatók, oktatók, kutatók és a Főiskola jelenlegi oktatói és hallgatói közötti kapcsolat kiépítése, illetve megerősítése;
c) a kulturális, tudományos és sportprogramok szervezése;
2) A DF ALUMNI ezen céljainak biztosítása érdekében
a) felveszi a kapcsolatot az alumni tevékenységben részvevő szervezetekkel, és ezek tevékenységét összehangolja;
b) rendszeresen tájékoztatja az egykori hallgatókat, oktatókat, kutatókat és a Főiskola oktatóit a különféle programokról;
A DF ALUMNI SZERVEZET FELÉPÍTÉSE
A DF ALUMNI Szervezet
3.§
1) A DF ALUMNI szervezet része az Alma Mater kör, az Általános Rektorhelyettes irányítása alatt működő Kompetencia Központ (lásd 2. számú melléklet.: Szervezeti és Működési Szabályzat 3. kiadás 24. módosítás, 48.§ (2) bekezdés)
2) A DF ALUMNI szervezet az Általános rektor helyettes irányítása alá tartozik.
3) A résztvevő szervezetek együttműködnek a DF ALUMNI szervezettel a DF ALUMNI tagok toborzása terén.
4.§
1) Az egykori hallgatók, oktatók regisztrációjukkal egyidejűleg válnak a DF ALUMNI szervezet teljes körű tagjává.
2) Regisztrálni az Alma Mater Kör szervezeténél, illetve a Kompetencia Központon keresztül is lehetséges. A regisztrációs adatbázis azonban egységes, egységesen kezelendő.
A DF ALUMNI TESTÜLET
5.§
1) A DF ALUMNI Testület (továbbiakban: Testület) a DF ALUMNI elvi irányítását ellátó szerve.
2) A Testület elnöke a DF mindenkori Rektora.
3) A Testület az elnökön kívül további tagokból áll, úgy hogy a (4) bekezdésben meghatározott területekről egy-egy tagot kell kinevezni.
4) A Testület tagja a Főiskola és a Főiskola alumni tevékenysége iránt elkötelezett személy lehet, az alábbi területek képviseletében:
a) az Alma Mater Kör mindenkori elnöke
b) az Alma Mater Kör mindenkori titkára
c) a Kompetencia Központ kinevezett képviselője
d) a DF HÖK delegált, kinevezett képviselője
e) a mindenkori Valéta elnökök
f) a DF intézeteinek egy-egy delegáltja
6.§
1) A Testület Tagjait a Rektor – az intézetek, alumni szervezetek vezetőivel folytatott konzultációt követően – nevezi ki négy évre. A Testület Tagjainak kinevezése korlátlan alkalommal megismételhető.
2) A Testület Tagjainak kinevezése megszűnhet
a) a kinevezésben meghatározott négy év elteltével
b) lemondással
c) a kinevezés visszavonásával
7.§
A Testület Tagja jogosult írásban lemondó nyilatkozatot tenni. A nyilatkozatot a DF ALUMNI Tagságához kell eljuttatni. A Testületi Tagság a nyilatkozat kézhezvételétől számított 15 napon belül szűnik meg.
8.§
Amennyiben a Testület Tagja a DF ALUMNI céljaival ellentétesen cselekszik, feladatát nem látja el és a DF szellemiségével össze nem egyeztethető magatartást tanúsít, kinevezését a Rektor visszavonhatja. A kinevezés visszavonásáról a Rektor a Testület és az érintett szervezet véleményének ismeretében dönt.
9.§
1) A Testület Tagjainak feladatai:
a) a DF sokszínűségének reprezentálása;
b) a DF ALUMNI működési stratégiájának kidolgozása;
c) tanácsadás a résztvevő alumni szervezetek részére
d) támogatók felkutatása, a támogatókkal való együttműködés, illetve a támogatások felhasználási elveinek és a felhasználások pénzügyi és adójogi jogszabályoknak megfelelő feltételeinek kidolgozása;
e) tag kizárásnak vizsgálata és a kizáró határozat meghozatala;
f) a Testület Tagja kinevezésének visszavonásához kapcsolódó vizsgálat lefolytatása és a kinevezés visszavonását kimondó határozat meghozatala.
2) A Testület negyedévente egyszer ülésezik. Az ülésekről jegyzőkönyv készül. A Testület által hozott döntéseket határozatba kell foglalni. A Testület határozatairól az együttműködés érdekében értesíteni kell az alumniban részt vevő szervezeteket.
3) A Testület Tagjait munkájukért külön juttatások nem illetik meg.
A DF ALUMNI PROGRAMTANÁCSA
10.§
1) A DF ALUMNI Programtanácsa (Továbbiakban: Programtanács) a DF ALUMNI operatív működéséért felelős testület, amely e feladatkörében
a) koordinálja a DF ALUMNI programjait;
b) részt vesz a DF ALUMNI programjainak kialakításában, megszervezésében és lebonyolításában;
c) együttműködik a különböző alumni szervezetekkel;
d) egyeztet a szervezetek alumni programjairól.
2) A Programtanács elnöksége a rektor, vagy az általa megbízott rektor helyettes. A Programtanács tagjai az ALUMNI szervezetei, a DF intézetei és a Főiskola Hallgatói Önkormányzat által delegált egy-egy személy.
3) A Programtanács rendszeresen ülésezik. Az üléseken a delegáltak beszámolnak az elmúlt időszak fejleményeiről, és kidolgozzák az elkövetkezendő időszak stratégiáját és programtervezeteit.
A DF ALUMNI Titkárság
11.§
1) A DF ALUMNI Titkárság feladatait a Kompetencia Központ látja el az általános Rektorhelyettes irányítása alatt.
2) Az 1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátást a Kompetencia Központ keretében kell biztosítani.
3) A DF ALUMNI Titkárság feladatai:
a) jelentkezések regisztrálása;
b) a regisztrált személyek nyilvántartása;
c) tájékoztatás adása;
d) a DF ALUMNI Testület folyamatos tájékoztatása, a negyedévenkénti ülések előkészítése;
e) a DF ALUMNI működésével kapcsolatos adminisztratív tennivalók ellátása;
f) kapcsolattartás az alumni felelősökkel.
A DF ALUMNI TAGJAI
A tagsági jogviszony
12.§
1) A DF ALUMNI tagjai
a) a Főiskola egykori hallgatói, oktatói, kutatói, nem oktató-kutató közalkalmazottai,
b) az Főiskola jelenlegi oktatói, kutatói, nem oktató-kutató közalkalmazottai lehetnek.
2) A jelen szabályzat alkalmazásában
a) egykori hallgató, aki a Főiskola bármely intézeténél, vagy azok jogelődjein
i) legalább négy féléven keresztül hallgatói jogviszonyban állt, továbbá
ii) korábbi rendszerű képzés szerinti szakon, alapképzési, mesterképzési szakon oklevelet szerezett, valamint aki a különböző intézetek szakmai felügyelete alatt indított képzéseken szerzett oklevelet, valamennyi jelen alpontban írt esetben függetlenül attól, hogy jelenleg fennáll-e hallgatói jogviszonya a főiskolával;
b) egykori oktató, kutató, nem oktató-kutató közalkalmazott az, aki a Főiskola bármely intézeténél, vagy azok jogelődjein történő munkavégzés céljából a Főiskolával vagy jogelődjeivel munkaviszonyban, illetve közalkalmazotti jogviszonyban állt.
3) A tagsági jogviszony regisztrációval létesül. A regisztráció ingyenes. A tagsági jogviszony határozatlan időtartamra szól.
Társult tagság
13.§
1) A DF ALUMNI társult tagjai lehetnek azok a személyek, akik – bár nem a DF valamely szakán szereztek oklevelet – a DF ALUMNI tagjai szeretnének lenni és szakterületükön, illetve munkásságuk során a DF szellemiségével összhangban álló, kiemelkedő tevékenységet nyújtanak, illetve nyújtottak.
2) A jelen szakasz (1) bekezdésben meghatározott személyek társult tagságáról a Testület dönt.
A tagok jogai
14.§
1) A DF ALUMNI tagjai jogosultak
a) részt venni a DF ALUMNI által szervezett kulturális, tudományos és sportprogramokban;
b) a DF ALUMNI elektronikus kiadványaira;
c) hozzáférni a DF ALUMNI adatbázisához;
d) részt venni a DF ALUMNI által szervezett rendezvényeken.
2) Az 1) bekezdésben írt szolgáltatások meghirdetésekor a DF ALUMNI szervezet külön felvilágosítást ad arról, hogy a kérdéses szolgáltatás ingyenesen vagy térítés ellenében vehető igénybe.
3) A kedvezményesen igénybe vehető szolgáltatások mértékéről, illetve ezek körének esetleges bővítéséről a DF ALUMNI szervezet nyújt felvilágosítást.
A tagok kötelességei
15.§
1) A DF ALUMNI tagjai a 11.§ (3) bekezdése szerinti regisztrációval egyidejűleg nyilatkoznak arról, hogy elfogadják a jelen szabályzatot és betartják az abban foglaltakat, tagsági jogviszonyuk fennállása alatt a DF jó hírének megőrzésére törekszenek és tartózkodnak minden, a DF szellemiségével össze nem egyeztethető magatartástól.
2) A DF ALUMNI Tagok tagsági viszonyukkal nem élhetnek vissza, az adatbázist kizárólag rendeltetésének megfelelően használhatják.
3) A DF ALUMNI tagsági jogviszony és az ehhez kapcsolódó jogosultságok másra át nem ruházhatók.
4) A DF ALUMNI kapcsán a Főiskola tudomására jutott személyes adatok kezelése kizárólag az adatvédelmi jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően történhet.
A tagsági jogviszony megszűnése
16.§
1) A tagsági jogviszony megszűnhet
a) kilépéssel (a tag nyilatkozata alapján)
b) kizárással.
2) A DF ALUMNI tagja írásban nyilatkozat arról, hogy ki szeretne lépni a DF ALUMNI-ból. A nyilatkozatot a DF AULMNI Titkársághoz kell eljuttatni. A tagsági jogviszony a nyilatkozat kézhezvételétől számított 15 napon belül szűnik meg.
3) A tagsági jogviszony kizárással is megszűnhet, amennyiben a tag a DF szellemiségével össze nem egyeztethető magatartást tanúsít, illetve ha a DF ALUMNI céljaival ellentétesen cselekszik és visszaél tagsági jogviszonyával. A kizárást indokoló körülmények vizsgálata és az esetleges kizáró határozat meghozatala a DF ALUMNI Testület hatáskörébe tartozik. A kizárásról a DF ALUMNI Testület egyszerű többséggel határoz.
{/qltab}